תעשייה

הכירו את החשיבות של שקעים ותקעים תלת פאזיים

שקע תלת פאזי

החיים המודרניים מצריכים אותנו לעשות שימוש בצריכה גבוהה יותר של חשמל, ולכן, בכל סביבת מגורים ועבודה קיים צורך במערכת תלת פאזית המאפשרת הפעלה של מספר מכשירי חשמל במקביל. מעבר לכך, שימוש במערכת חד פאזי בסביבת המגורים/עבודה המודרנית, עשויה להוביל לתקלות חוזרות ונשנות במערכת החשמל ולצריכה בזבזנית בעת שימוש במכשירי חשמל זוללי אנרגיה.

מתי נידרש לשקע תלת פאזי?

כיום, ישנם לא מעט מוצרי חשמל שלצורך הפעלתם תדרשו להתקנה של שקע תלת פאזי המחובר למערכת תלת פאזית, וביניהם, כיריים חשמליות ומזגן מעל 3 כוחות סוס. בנקודה זו חשוב לציין שהחשיבות הנלווית להתקנת לוח תלת פאזי, הוא הרבה מעבר לנוחות או צורך בתפעול מספר מכשירי חשמל במקביל, וברוב המקרים מדובר בצורך ממשי, וזאת לנוכח העבודה שחיבור מוצר חשמלי הדורש שקע תלת פאזי לנקודת חשמל רגילה, עשוי להוביל לחימום של המוצר החשמלי ובמקרים מסוימים גם לשריפה.

מעבר מחד פאזי לתלת פאזי – מה חשוב לדעת?

כיום, בכל המבנים החדשים בישראל, קיים תכנון מובנה של מערכת חשמל תלת פאזית. מערכות אלו מספקות 75 אמפר בכל דירת מגורים, ובתוך כך, מערכות החשמל הביתיות במבנים חדשים, עומדות בעומסים גם במידה ומופעלים מספר מכשירי חשמל זוללי חשמל במקביל. בדירות מגורים ישנות ומקומות אחרים בהם קיימת מערכת חד פאזית, נדרש מעבר מחד פאזי לתלת פאזי. מעבר זה חייב להיות מיושם על ידי חשמלאי מוסמך המורשה לביצוע עבודות מעבר בין חד פאזי לתלת פאזי, כאשר המעבר נועד לצרכי הקמת תשתית ייעודית ל-25 אמפר כפול 3, ובסך הכול, 75 אמפר ו/או 40 אמפר כפול 3 שהם כ-27,600 וואט. חשוב לציין שתהליך המעבר עשוי לכלול גם החלפה של לוח החשמל. עם סיום עבודות המעבר, תקינות המערכת נקבעת על ידי נציג מוסמך מטעם חברת החשמל שבאחריותו לבדוק את התשתית לפני הפעלת המערכת החדשה.

חשוב לדעת: כל סוג של שינוי במערכת החשמל הביתית, המשרדית וכדומה, חייב להיעשות אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך, וזאת לצרכי יישום עבודה תקנית העומדת בכל הדרישות המחמירות של חברת החשמל. אם גם אתם רוצים להימנע מתקלות ובעיות במערכת החשמל ו/או להימנע מהצורך במקצה שיפורים על השינוי בו אתם מעוניינים במערכת החשמל, חשוב לוודא שהחשמלאי שאת שירותיו אתם שוכרים לצורך ביצוע העבודה הינו חשמלאי מוסמך.

סוגי שקעים תלת פאזיים

במסגרת המעבר לתלת פאזי ו/או במעמד הכניסה לדירות מגורים/מבנים בהם קיימת מערכת תלת פאזי, תדרשו לשים דגש גם על התקנת שקעים. שקע תלת פאזי הוא למעשה הגדרה כוללת למספר דגמים שונים של שקעים המותאמים לצרכי חיבור תקע תלת פאזי המצוי בחלק מהמכשירים החשמליים המודרניים. מכשירים אלו כוללים בין היתר כיריים חשמליות ומזגן מיני מרכזי, הצורכים כ-25 עד 35 אמפר, גבר המחייב אתכם להתקנת שקע תלת פאזי המסוגל להתמודד עם כמות מוגברת של חשמל.

בין יתר סוגי השקעים התלת פאזיים הנפוצים כיום תוכלו למצוא:

שקע שוקו – שקע תלת פאזי המיועד לצרכי התקנה פנימית, תקע זה מגיע עד 16 אמפר והוא מותאם למגוון מכשירים בהזנה תלת פאזית. כמו כן, חשוב לציין שמדובר בשקע בעל עמידות גבוהה לחום ובעל חוזק מכאני גבוה.

שקע תלת פאזי 16 אמפר כפול 3 – שקע תלת פאזי עוצמתי המותאם לצרכי שימוש בכל המכשירים החשמליים הדורשים כמות מוגברת של חשמל לצורך הפעלתם.

סוגי תקעים תלת פאזיים

החיבור לשקעים תלת פאזיים, חייב להיעשות באמצעות שקעים תלת פאזיים המיועדים לצורך כך, כאשר בין יתר סוגי השקעים התלת פאזיים תוכלו למצוא גם תקע שוקו תלת פאזי זוויתי או ישר. שקע מסוג זה מתאים למגוון רחב של מכשירים חשמליים בהזנה תלת פאזית, ובדומה לשקע שוקו, גם תקע שוקו הינו בעל עמידות גבוהה לחום.

נדרשים לעבודת מעבר בין מערכת חד פאזית לתלת פאזית? מחפשים אחר שקעים ותקעים תלת פאזיים? אצלנו בחברת אביטל, תוכלו למצוא היצע גדול ומרשים של שקעים ותקעים תלת פאזיים. חברתנו פועלת בתחום ייצור ושיווק ציוד מקצועי לחשמלאי ולהתקנות חשמל מאז שנת 1995, ובין היתר אנו משווקים ציוד חיווט, מיתוג, פיקוד ובקרה לתעשיית לוחות החשמל.