תעשייה

הרבגוניות והיתרונות של מפוחי יניקה ביישומים שונים

מפוחי יניקה

מפוחי יניקה הם הגדרה כוללת לפתרונות אוורור שונים, החל מאוורור כללי של שטח מקורה כזה או אחר, דרך שאיבת אוויר במנדפים ועד לשחרור עשן וגזים רעילים ממטבחים, מחסנים, אולמות אירועים, מפעלים, בתי מלאכה וכדומה. היישומים הרבים והשונים במפוחי יניקה, מאפשר לכם ליהנות גדול של מפוחים המותאמים לצרכי השימוש בהם, לרבות, מסנני אוויר ומפוחים, וונטות, מערכות נידוף, מאווררים ועוד.

סוגי מפוחים

את המפוחים נהוג לסווג לקטגוריות שונות בהתאם למטרות השימוש בהם, כאשר בין סוגי המפוחים הנפוצים ביותר ניתן למצוא את המפוח הצנטריפוגלי הידוע בשם הכולל מפוח יניקה ואת המפוח הצירי הידוע גם בשם וונטה תעשייתית או שואב צירי.

מהו מפוח יניקה צנטריפוגלי?

מפוח יניקה צנטריפוגלי הוא מפוח המשמש בעיקר למטרות אוורור מאולץ באמצעות הוצאות אוויר, ריחות, אדים ועשן. מפוחים מסוג זה מחוברים בדרך כלל לצנרת דרכה מתבצע תהליך האוורור, והם מתאפיינים בעמידות גבוהה ובפעולה שקטה. מפוחים אלו ניתנים להתקנה בסביבת המגורים (מטבח, חדרי רחצה ונוחיות), וכמו כן, בחללים סגורים המצריכים אוורור. כמו כן, קיימים דגמים שונים של מפוחי יניקה לתעשייה והם ידועים בשם מפוחי תעלה תעשייתיים. מפוחים אלו מותאמים לבתי מלאכה, מפעלים וכדומה, בהם נדרשת פעולת סילוק עשן וריחות דרך תעלות ארוכות יחסית.

מהו מפוח צירי?

מפוח צירי הידוע גם בשם וונטה תעשייתית הוא למעשה מפוח המשמש לצרכי שאיבת אוויר ונידוף עשן מחללים גדולים יחסית, וביניהם, מבטחים מוסדיים ותעשייתיים, מטבחים של מסעדות, בתי קפה וכדומה, מחסנים ומקומות נוספים בהם נדרשת פעולת נידוף עשן ושאיבת אוורור. מפוחים אלו מגיעים בסדרי גודל שונים ולפני רכישתם והתקנתם קיימת חשיבות רבה לבדיקת תקינות המכשיר בהתאם לתקן הנדרש במקום בו נדרשת ההתקנה.

שני סוגי המפוחים הנ"ל, נועדו לסייע לכם לשמור על אוויר נקי, ובמקרים מסוימים, המפוחים משמשים כאמצעי נידוף. כך או אחרת, קיימים מספר דגמים של סוגי המפוחים הנ"ל, כאשר כל דגם ניתן להתאמה מלאה לצרכי השימוש בו.

מפוחי גגות – יישום נוסף של מפוחי יניקה

כפי שציינו לעיל, היקף היישומים במפוחים, מאפשר לכם להסתייע במגוון רחב של סוגי מפוחים שונים המותאמים ומיועדים למטרה מסוימת כזו או אחרת, כאשר אחד מהמפוחים הוא מפוח גג המיועד לצרכי נידוף אוויר מחללים סגורים. ברוב המקרים, מדובר במפוח צירי הניתן להתקנה על גבי גגות באמצעות מתאם, כאשר מטרת המפוח היא הוצאת אוויר חם המצטבר בחלק העליון של המבנה, ובתוך כך, לאפשר אוורור בתוך המבנה.

מפוחי יניקה עם כניסה בודדת

מפוחי יניקה אלו תוכננו כך שהלהבים של המפוח יופעלו באמצעות מערבולות אוויר הנוצרות בעת סיבובם. כפועל יוצא מכך, עוצמת הרעש של המפוח היא נמוכה במיוחד, וזאת לצד לשונית מיוחדת המצויה בתוך בית המאיץ של המפוח, ובכך, ניתן למנוע מערבולות אוויר

מפוחי יניקה מסוג מפוח כפות לאחור בהנעה ישירה

בדגם זה של מפוחים, כפות המאיץ הן רחבות ובעלות רווח גדול, והדבר מאפשר ספיקה נמוכה ולחץ נמוך. מפוחים מסוג זה מיועדים בעיקר לצרכי שאיבת אוויר ממנדפי בישול וצלייה, כאשר הרווחים בכפות המאיץ מונע הצטברות של שומן ולכלוך ובכך מונע סתימה של המפוח

מפוח יניקה מסוג מפוח כפות קדימה

דגם זה של מפוחי יניקה, נועד לספיקת אוויר נמוכה כנגד לחצים נמוכים, ולכן, הוא מותאם בעיקר לחללים עם אוויר נקי יחסית, כאשר בין יתר השימושים הנפוצים במפוחי יניקה אלו תוכלו למצוא: חדרי נוחיות, חדרי עישון, מחסנים וכדומה.

מפוחי יניקה מסוג מפוח כפות רדיאליות

מפוחי יניקה אלו נועדו לנוע במהירות של למעלה מ- 2,800 סיבובים לדקה, עובדה ההופכת אותם למפוחי יניקה אופטימאליים לספיקת אוויר נמוכה כנגד לחצים גבוהים. ברוב המקרים, השימושים במפוחים אלו נעשה בבתי מלאכה, לרבות, נגריות, מפעלי נייר וחללים נוספים בהם מצטבר אבק בתדירות גבוהה.

ההיצע הגדול של מפוחי יניקה ומפוחים ציריים, מחייב אתכם להיוועץ עם אנשי מקצוע בטרם רכישת המפוח, וזאת לצרכי התאמת הדגם הנכון לצרכי השימוש בו. כמו כן, קיימת חשיבות רבה להתקנת המפוח באמצעות אנשי מקצוע, וזאת על מנת להבטיח לעצמכם התקנה תקנית במסגרתה מושם דגש על כללי הבטיחות השונים ועל פעילות תקינה של המפוח בהתאם לצורך.